Forum Forum stowarzyszenia ludzi grających w RPG Strona Główna Forum stowarzyszenia ludzi grających w RPG
MiG- Mistrzowie i Gracze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MAGIA

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum stowarzyszenia ludzi grających w RPG Strona Główna -> Materiały do sesji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MIHO
Gość






PostWysłany: Pią 23:07, 22 Wrz 2006    Temat postu: MAGIA

Magia jest jak powietrze. Nie widać jej, nie można jej dotknąć a jednak każdy wie, ze istnieje. Są istoty, które potrafią nią manipulować, posiadają wrodzony talent pozwalający w mniejszym lub większym stopniu na zapanowanie nad magia i na kontrolowanie jej. Takie stworzenia nazywa się istotami magicznymi a ludzie i rasy im podobne posiadający ten dar (jeśli taki dar zostanie odkryty i odpowiednio ukształtowany) to czarodzieje.
W miarę lat i z biegiem czasu nabierając doświadczenia zwiększają swój talent w rezultacie stając się naprawdę potężni.


Magie możemy podzielić na:

Magia Prosta
Każda osoba, która odkryła w sobie talent magiczny może rzucać proste czary, choć nazwa "sztuczki" bardziej by tu pasowała. Nie trzeba do nich wiedzy magicznej czy szkolenia i nauki. Nie wykonuje się żadnych gestów, nie recytuje inkantacji i nie używa składników (nie są konieczne, ale pomocne)
Często wioskowi znachorzy, guślarze czy babki - zielarki albo kuglarze maja właśnie taki dar.
Przy pomocy takich czarów można rozpalić ogień, uśmierzyć ból, rzucić urok czy klątwę jak i stworzyć niewielkie źródło światła.

Magia Rytuałów
Za pomocą rytuału można rzucać najpotężniejsze zaklęcia posiadające wielka moc takie jak klątwa bezpłodności (rzucona nie tylko ja jedna osoba, ale i na jej cala rodzinę), wszelkiego rodzaju przywołania (np. demony) jak i wskrzeszenie.
Do wykonania rytuału, oprócz inkantacji, często wielogodzinnej i czytanej z księgi, oraz odpowiednich gestów potrzebne są składniki (zwykle rzadko spotykane i drogie) oraz pomoc osób trzecich (zaśpiew). Nierzadko taki rytuał wymaga wyrysowania skomplikowanych symboli, palenia kadzideł, świec a niekiedy złożenia ofiary (nie, nie z dziewicy ;P ). Odprawienie najpotężniejszych potrafi trwać nawet kilkanaście godzin. Jednak efekty dobrze przeprowadzonego rytuału są oszałamiające.
Oczywiście tylko najpotężniejsi z magów maja dostęp to pełnej wiedzy o rytuałach (wiedza ta jest pilnie strzeżona), tylko oni potrafią odprawić najpotężniejsze z nich.

Magia Formalna
Składają się na nią wszystkie pozostałe czary. Niektóre banalne, inne trudniejsze a czasem i takie, do których rzucenia potrzeba wielkiej wprawy i skupienia. Wszystkie one wymagają inkantacji i gestów (tylko naprawdę potężni magowie mogą się bez nich obejść). Czasem tez czarodziej może użyć jakiegoś komponentu podnoszącego prawdopodobieństwo poprawnego rzucenia czaru.
Przykładowe czary to wyleczenie lekkiej rany (stłuczenie, podbite oko), telekineza, nieskomplikowane iluzje. Trudniejsze to wyleczenie złamania, krwotoku wewnętrznego, latanie czy stworzenie istoty.

Jak to przełożyć na grę?
(Podane zasady dotyczą wszystkich profesji parających się magia; czarodziejów, kapłanów i druidów.)
Nie narzucamy profesji z góry (masz zaczynać jako uczeń czarodzieja, jak się podszkolisz będziesz magiem a jak podszkolisz się więcej to arcymagiem). Gracz sam wybiera sobie profesje. Musi być ona jednak uzgodniona i zaakceptowana przez jakiegoś MG. Oczywiście na początku będzie takim sobie magikiem, w miarę zdobywania doświadczenia będzie swe umiejętności podnosił.
Nie ma tez listy czarów. Gracze sam wymyślą co chce zrobić, jaki czar rzucić. Co za tym idzie nie trzeba ich wypisywać na karcie postaci. Czy umie tego dokonać decyduje zdrowy rozsadek MG. Są różne czynniki od których zależy czy czarodziej w danej chwili rzuci czar i jak go rzuci. Są to:
- moc zaklęcia
- trudność jego rzucenia
- czy jest czas na przygotowanie się do rzucenia czaru, na wyrecytowanie inkantacji
- czy jest miejsce na wykonanie gestów
- czy czarodziej ma czas się skupić
- czy sytuacja jest stresowa
- czy jest ograniczony czasem
Im mniej czynników przeszkadzających tym szansa na poprawne zaczarowanie wzrasta oczywiście.
Energię do rzucenia czaru czerpie się z żywiołów tuż przed rzuceniem zaklęcia (po to właśnie inkantacja i wykonywane gesty). Są miejsca, takie jak kurchany, dolmeny itp., gdzie latwiej ją czerpac. Jak i takie godzie czerpanie magi jest trudniejsze.
Jako, ze magia jest jak powietrze podobnie się ją czerpie z otoczenia - tak jak bierze się wdech, aby odetchnąć, tak samo istota posiadająca talent magiczny „bierze wdech” z energii magicznej. Im potężniejszy ma być rzucony czar tym "wdech" głębszy.

To tyle, wszelkie pytania proszę kierować do MG.
Powodzenia!
Powrót do góry
Telas
Goblin
Goblin



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: mam wziąc kase na brovca? :/

PostWysłany: Sob 20:35, 23 Wrz 2006    Temat postu:

Okej *zaciera lapska*
Nie rozumiem, po co ten podzial na samym poczatku, na rozne 'gatunki' magii. Byl on w ogole potrzebny?
Ten sam mag moze z tym samym skutkiem rzucic kule ognia, co kule lodu, czy piorun kulisty? Wiem, wiem, "wszystko zalezy od MG", ale czy nie ma jakiegos 'czegos', dzieki czemu mozna okreslic, czy dany gracz jest dobry, czy tez nie? Bo zdobywanie lvlow nie trwa tak szybko Razz
'Wydajnosc magiczna' rosnie w jakis sposob?
Te 'wdechy', to odpowiednik many? Zaczerpniete z Wiedzmina? ;]
Czy natezenie magii w miejscu, w ktorym wdychamy, ma wplyw na sile/obszar/whatever czaru?
Czy mozna sie nawdychac na pozniej? Czy mozna przedawkowac wdychanie? Mozna jakos poznac, czy ktos jest nawdychany, czy pusty w srodku? Czy jesli mamy za malo nawdychanej energii mozemy wdychac podczas rzucania czaru?

Na razie wsio Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MIHO
Gość






PostWysłany: Sob 22:28, 23 Wrz 2006    Temat postu:

Telas, zartujesz czy pytasz sie na serio?
Powrót do góry
Marbit
Administrator
Administrator



Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 494
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa

PostWysłany: Sob 22:43, 23 Wrz 2006    Temat postu:

Wszo zalezy od MG, idziemy ku uproszaczniu systemu nie będziemy wprowadzać was w zawiłe sprawy bo i tak wasze małe rozumki tego nie pojmą Wink Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siroshin
Troll
Troll



Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gdańsk

PostWysłany: Pią 14:24, 29 Wrz 2006    Temat postu:

mar czasem mam ochote dorwać cie i ...... ech co ja tu bende pisać moim zdanie MIHO dobrze to zrobiła dzieląc.
MAR nie każdy jest "BAKA" Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Mar: Piszę się "będę" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Athlandil_Oylam
Gość






PostWysłany: Pią 15:13, 11 Maj 2007    Temat postu:

To bez sensu : rozumiem że chce się wszystko upraszczać, ale musi to być poza tym że proste, to też zrozumiałe i jednolite. Rytuał klątw nawet, u takich czarownic jest bardziej skomplikowany niż wydaje się niektórym z was, a mówienie że nie wymaga odczynników nie jest zgodne z prawdą, a znachor może być równie potężny co magik, a nawet silniejszy. Więc zaliczanie znachorów, guślarzy, czy wiedźm, do magii "prostej", mi nie pasuje. Lepiej było by napisać magię : "Prostacką" wtedy wszytstko by się zgadzało.
Powrót do góry
zR@ziel
Homo erektus
Homo erektus



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Eye of Terror

PostWysłany: Pią 15:47, 11 Maj 2007    Temat postu:

Nie wiem po co odgrzewac tak stary kotl...earm...topic ale nawet jesli
Athlandil_Oylam napisał:
bla bla bla bla bla ( jak wyzej )

Gadaj co chcesz ale mi wydaje sie duzo rozsadniejsze to co Miho napisala niz
Cytat:
a znachor może być równie potężny co magik, a nawet silniejszy.

][_, ([0]) ][_, ? xD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Athlandil_Oylam
Gość






PostWysłany: Pią 21:15, 11 Maj 2007    Temat postu:

Powiem jedno - "Prostacką" i to tyle.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum stowarzyszenia ludzi grających w RPG Strona Główna -> Materiały do sesji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin