Forum Forum stowarzyszenia ludzi grających w RPG Strona Główna Forum stowarzyszenia ludzi grających w RPG
MiG- Mistrzowie i Gracze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Propozycja co do magii.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum stowarzyszenia ludzi grających w RPG Strona Główna -> Materiały do sesji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Athlandil_Oylam
Gość






PostWysłany: Śro 12:51, 09 Maj 2007    Temat postu: Propozycja co do magii.

Mam propozycje co do magii... po przemyśleniu tego wszystkiego, naszedł mnie pewien ciekawy pomysł, który przyszedł mi na myśl gdy przypomniałem sobie system magii z gothica 3. Oczywiście pomysł ma niewiele wspólnego z samym gothic'em, ale, jest nim w pewnej mierze inspirowany - otóż proponuje by umiejętności magiczne związane były z wiedzą prastarą, magiczną wiedzą, lub czymś w tym stylu. Każda postać mogła by się jej nauczyć, lecz niekoniecznie dawało by to możliwość rzucania zaklęć. Oczywiście magowie mieli by od razu pewną jej pulę.

To taki zarys mojego pomysłu, oczywiście sam zaproponuje pewien prosty system... i oczywiście poproszę was o zrecenzowanie owego.

Dodam jeszcze - liczy się tylko "przydatna", czyli dotycząca magii, prastara wiedza.

1 punkt prastarej wiedzy - daje możliwość, zauważenia dość wyraźnej magicznej aury, której nie zauważają zwykli ludzie. Nie widzi się aury magicznej, jeżeli jest ona zbyt słaba.
2 punkty wiedzy prastarej - pozwala zauważyć mniej wyraźną aure magiczną. Pozwala również dość łatwo rozróżnić magiczne zaklęcie od pospolitej sztuczki.
3 punkty wiedzy prastarej - Magiczną aure widzi się już dość wyraźnie, można też zauważyć jej pozostałości, i z pewnym prawdopodobieństwem wyczuć jakie jest to zaklęcie, i kto mógł je rzucić. Pozwala też rzucać dość proste zaklęcia.
4 punkty wiedzy prastarej - Magiczna aura jest dla osoby o takiej wiedzy, widoczna zawsze, a jej pozostałości zazwyczaj są dość proste do zauważenia, tak jak łatwo zauważyć okruchy po zjedzonym chlebie. Zaklęcia takiej osoby mogą być trochę mocniejsze, ale niezbyt skomplikowane.

Dalsze punkty zwiększały by moc zaklęć i ich skomplikowanie.

Co o tym myślicie?
Powrót do góry
Thorgee
Drugi po cesarzu
Drugi po cesarzu



Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 21:19, 14 Maj 2007    Temat postu:

Propozycja została dostrzeżona i przeczytana przeze mnie. Weźmy pod uwagę, że rozwój postaci ma być zmodyfikowany na pięciopoziomowy, a nie widzę innego wyjścia, niż przyznawanie kolejnego "punktu" wraz ze wzrostem poziomu. Generalnie idea mi się podoba, wymaga nieco dopracowania, dlatego też wyjdzie, że system magii wezmę na siebie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marbit
Administrator
Administrator



Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 494
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa

PostWysłany: Pon 21:35, 14 Maj 2007    Temat postu:

Magia wg Thora... będzie warte przeczytania:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Athlandil_Oylam
Gość






PostWysłany: Wto 18:33, 15 Maj 2007    Temat postu:

Powiem że w początkowym zamyśle miała mieć conajmniej 10 punktów, które przyznawane zostawały by w taki sposób :
Mag na początku miałby mieć 3-5 punktów. Pozostałe profesje z wyjątkiem kapłana który miałby 1 punkt(ale posługiwał by się magią która wychodziła by od jego bóstwa i pozwalała na rzucanie tych słabszych zaklęć bez takiej wiedzy.), miałyby brak takiej wiedzy, chyba że dopuszczone by zostało inne rozwiązanie.
Dodatkowe punkty dostawało by się za rozszyfrowanie i przeczytanie prastarych tablic, ksiąg, zwojów, oraz od innych istot, np. demonów, duchów oraz ludzi którzy posiadają szeroką wiedze na jej temat, oczywiście w zależności od inwencji, lub pomysłu mg. Nie sądze by 5 punktów wystarczało, ale jeżeli dobrze to opracujesz, z pewnością wyraże moją aprobatę.
Powrót do góry
Thorgee
Drugi po cesarzu
Drugi po cesarzu



Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 21:42, 15 Maj 2007    Temat postu:

Jeszcze niedawno wyraziłbym w krótkich i precyzyjnie dobranych słowach, co myślę o twojej aprobacie i gdzie ją mam, celem przechowania na później. Ale powiem tak: spokojna głowa, postaram się opracować to tak, żeby dało się z tego korzystać i żeby się sprawdziło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Athlandil_Oylam
Gość






PostWysłany: Wto 21:54, 15 Maj 2007    Temat postu:

No cóż pomysł był mój (c) Wink ty tylko masz go dopracować (tm)
Powrót do góry
Thorgee
Drugi po cesarzu
Drugi po cesarzu



Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 15:43, 16 Maj 2007    Temat postu:

Generalnie jeśli chodzi o wizję magii, to się z tobą zgadzam, pamiętasz chyba naszą dyskusję na czacie. Na tym mam zamiar się opierać, trzeba to tylko na poziomy rozpisać, a będzie dobrze. To, co tu napisałeś trochę jest z tą wizją spokrewnione, choć odlegle.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Athlandil_Oylam
Gość






PostWysłany: Czw 18:26, 17 Maj 2007    Temat postu:

Od tych punktów, oczywiście nie miała by zależeć ilość magicznej energii. Mam oczywiście nadzieję że się ze mną zgadzasz również w tej sprawie.
Powrót do góry
Thorgee
Drugi po cesarzu
Drugi po cesarzu



Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:29, 17 Maj 2007    Temat postu:

Energia po prostu jest. Ten, kto jest za słaby, by przetworzyć dużą ilość, prędzej dostanie rozległych krwotoków i wylewów (bo ciało nie wytrzyma) niż rzuci potężny czar. I na tym ma się opierać, więcej potem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Athlandil_Oylam
Gość






PostWysłany: Pią 11:43, 18 Maj 2007    Temat postu:

Oczywiście im większa wiedza, tym posługiwanie się magią okazuje się prostrze, np. zaklęcie które wydawało się niezwykle skomplikowane, okazuje się możliwe do utworzenia niż wcześniej(tj. mogą być różne sposoby na uzyskanie takiego samego efektu). To też tak by ci pomóc, jeśli mógłbyś tego nie uwzględnić z powodu zbytniej zawiłości sprawy.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum stowarzyszenia ludzi grających w RPG Strona Główna -> Materiały do sesji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin