Forum Forum stowarzyszenia ludzi grających w RPG Strona Główna Forum stowarzyszenia ludzi grających w RPG
MiG- Mistrzowie i Gracze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bóstwa wg graczy.

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum stowarzyszenia ludzi grających w RPG Strona Główna -> Archiwum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Azael
Mistrz Gry
Mistrz Gry



Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Twego koszmarnego snu...

PostWysłany: Pią 15:07, 14 Kwi 2006    Temat postu: Bóstwa wg graczy.

Gamroth rzecze:

Kager – Anrath Ojciec Krasnoludów
(dobre bóstwo krasnoludów, ojciec wszystkich krasnoludów, ten który potrafi zrobić coś z niczego)

Kager Anrath to główne bóstwo krasnoludów, jego kaplice są w każdej osadzie krasnoludzkej, Klasztor – Twierdza i zarazem
główna siedziba znajduje się w Bjarnehag, kapłani głoszą że Kager wykuł z gwiazd wszechświata podwaliny Ziemi, skorupe na
kształ pancerza co gorące i groźne serce trzyma, głoszą że każdy krasnolud powinien mieć takie serce, a jeśli nie to do
niego dążyć. Symbolem Kagera jest skrzyżowany Młot, według Natchnionych Wiedzą i Myslą Kager Anrath wygląda jak stary
krasnolud ze srebrnozłotą brodą, łysą czaszką, ubrany jest w prosty brązowy fartuch kowalski i skórzane spodnie,
w prawicy swej dzierży „Sprawiedliwość” Młot kowalski który każdy kłam złamie, lewa dłoń zaciska się na „Księdze Życia”
w której zebrał Ojciec prawa i przykazania dla swych dzieci

Domeny tego bóstwa to: Ziemia, Sprawiedliwość, Rzemieślnictwo
Główne święta przypadają na nównonoc wiosenną i przesilenie letnie,

Święto rozpalenia ziemi – przypada na przesilenie wiosenne, kapłani w ten dzień chwalą i wysławiają ogień co w kuźni
Kagera, która podgrzewa Ziemie i jej sługi, zwykle w ten dzień żadne krasnolud nie pracuje, bawią się i urządzaja festyny
na których pokazywane są sztuczki ogniomistrzy, strażnicy płomienia chrzczą ogień i serca krasnoludów
Święto Ognia – główne święto krasnoludów, rózni się od Święta Rozpaleni Ziemi tylko ty, że krasnoludy balują przez
tydzień, kapłani wtedy ustalają na zebraniu nowego głównego kapłana, w ten dzień chwalą wszystkie rzeczy jakie dał im
Kager, są rywalizzacje w dziedzinach rzemieśłnczych, prym wiedzie tu kowalstwo zarówno artystyczne jak i zbrojeniowe,

Kapłani ubierają się na co dzień w brązowe habity, na piersi dumnie noszą symbol Młota Lub księgi, istnieje plotka że
kapłani krasnoludccy założyli zakon krasnoludów fanatyków, Mistrzów Ognia, którzy żarliwe bronią skarbów i świętości
Wielkiego Ojca, tytułują się często Heroldami Wiecznego Ognia,

Główne przykazania:
1. Każdy krasnolud musi przynajmnje raz w roku uczestniczyć w Rytuale Ognia,
2. Kapłan krasnoludzki który zdradzi wiare krasnoludzką zostaje stracoy dla serca Kager’a
3. Morderstwo krasnoluda przez innego krasnoluda jest niewybaczalne i naznaczane plamą na honorze do 5 pokolenia
4. Każde zwycięstwo nad sługą ciemności nagradzone będzie przez ojca w sposób natchnienia rzemieślniczego,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nemsyl
Goblin
Goblin



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zewszond

PostWysłany: Pią 18:08, 14 Kwi 2006    Temat postu:

Morrun - Bóg śmierci, Przewoźnik, Cierpliwy, Pan Zaświatów
(neutralne bóstwo ludzi)
Symbole: brama, kruk, kosa, droga
Domeny: Śmierć, sny, wizje.

Morrun jest bratem bogini życia - Vitalai. Przedstawiany jako szczupły mężczyzna o arystokratycznych rysach i bladej cerze, ubrany na czarno. Mimo iż jest bogiem śmierci, pogardza morderstwem, które przedwcześnie wyrywa duszę z ciała. Nie toleruje też nekromantów, którzy kalają jego domenę i wyrywają dusze z miejsca ich zasłużonego odpoczynku. Jest także patronem wróżbitów i wyroczni, jako że ma pewną władzę nad ludzkimi snami i potrafi zsyłać wizje.

Do Moruna ludzie modlą się niemal na całym znanym świecie, lecz zazwyczaj jedynie przy okazjach czyjejś śmierci lub jej rocznicy. Zazwyczaj modlący się proszą o szczęśliwą drogę ich bliskiego w zaświaty i wieczny spokój dla jego duszy. Modlą się także do niego niektórzy wróżowie i inni wizjonerzy. Uważa się, że modlitwa do Moruna w sprawach innych niż wizje czy śmierć, może przynieść nieszczęście.

Świątynie Moruna służą zazwyczaj także za domy pogrzebowe. To zazwyczaj masywne, kamiene budynki ułożone na wzgórzach i przy cmentarzach. Obowiązkowe masywne wrota są zawsze otwarte, lecz nie ma w nich nic cennego, nawet jeżeli ktoś byłby na tyle głupi by okradać świątynię Boga śmierci. Kapliczki Moruna są niespotykanie rzadko spotykane. Stawiane są zazwyczaj w miejscach, gdzie zginęło dużo osób, lub jakaś wybitna jednostka. Świątynie nie są w żaden sposób zdobione czy upiększane. Kapliczki zazwyczaj posiadają kształt portalu i czasem zdobione są wizerunkiem kruka. Nie stawia się symbolów Moruna w domach, gdyż podobo przynosi to śmierć w rodzinie.

Podstawowe rytuały:
Pożegnanie - Ceremonia pogrzebowa
Przyjazny Spoczynek - Rytuał uświęcający lub odnawiający uświęcenie miejsca pochówku
Dobra Droga - Modlitwa za dusze zmarłych i ich spokój
Uspokojenie Dusz - Rytuał pomagający zagubionym duszom powrót w zaświaty
Otwarcie Bram - Rytuał mający ułatwić tym, którzy niedługo umrą, łatwą drogę w zaświaty. Przeprowadzany zazwyczaj przed bitwą lub w czasie czyjejś śmiertelnej choroby.

Kapłanem Moruna może zostać każdy, kto nigdy nie parał się nekromancją. Kapłani Moruna ubierają się w czarne lub szare szaty, bez żadnych ozdób czy symboli. Często opiekują się cmentarzami i przeprowadzją pochówek.

Kapłan Moruna ma specyficzne obowiązki.
- Musi zwalczać nekromantów i ożywieńców na każdym kroku
- Nie wolno mu uprawiać, lub pomagać w uprawianiu nekromancji
- Nie wolno mu bezcześcić, lub dopuszczać do bezczeszczenia miejsc pochówku
- Nie wolno mu odmówić odprawienia ceremonii przedśmiertnych ani pogrzebowych.
- Musi przeciwstawiać się pozbawianiu życia osób, które nie są gotowe i mogą powrócić z zaświatów jako duchy.
- Nie wolno mu pomagać w przywróceniu do życia jakiejkolwiek istoty, chyba że otrzyma znak od Moruna.

Błogosławieństwa:
- Kapłani Moruna wyczuwają nieumarłych
- Kapłanom Moruna zdarza się mieć wizje. Potrafią też interpretować sny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nemsyl dnia Pią 18:38, 14 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nemsyl
Goblin
Goblin



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zewszond

PostWysłany: Pią 18:37, 14 Kwi 2006    Temat postu:

Vitalaia - Bogini życia, Współczująca, Matka, Najpiękniejsza
(dobre bóstwo ludzi)
Symbole: Gołębica, serce, róża.
Domeny: Życie, ognisko domowe, leczenie, miłość, kobiecość.

Vitalai jest jednym z najważniejszych bóstw ludzkiego panteonu. Przedstawiana jest jako młoda, piękna kobieta, często otoczona blaskiem, lub ze łzą w oku. Patronka wszystkiego co w życiu piękne. Jest matką dla wzystkich ludzi. Kocha i wybaczy wszystkim. Patronka kobiet w ciąży, zakochanych i medyków.

Świątynie Vitalai są zawsze pięknie zdobione. W bogatszych miastach migoczą marmurami, złotem, rzeźbami oraz drogimi kamieniami. Biedniejsze rejony ozdabiają świątynie kwiatami i malunkami. Zazwyczaj posiadają osobne sale, gdzie mogą za darmo odpocząć podróżni, chorzy lub ranni. Sama konstrukcja świątyń jest wszędzie inna, lecz zawsze da się rozpoznać świątynię Matki.

Święta:
Narodziny Świata - Pierwszy dzień wiosny
Dar Życia - przesilenie letnie
Dojrzewanie - równonoc jesienna.

Rytuały są zróżnicowane zależnie od rejonu. Zazwyczaj polegają na błogosławieństwie dzieci, pierwszych zbiorów oraz małżeństw.

Kapłani Vitalai ubrani są na biało, ich szaty często są zdobione. Zazwyczaj noszą na szyji medalion w kształcie serca. Często zajmują się sztuką medyczną.

Przykazania:
- Nigdy niepozbawisz, ani nie przyłożysz ręki do pozbawienia życia innej istoty.
- Nie podnoś na nikogo ani ręki, ani głosu.
- Zawsze pomagaj potrzebującemu. Nigdy nie odwracaj się od cudzej krzywdy.
- Wybacz każdemu każdą krzywdę.
- Nie stawaj na drodze prawdziwym uczuciom.

Błogosławieństwa:
- Kapłani Vitalai potrafią leczyć drobniejsze urazy samym dotykiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Athlandil_Oylam
Gość






PostWysłany: Nie 12:54, 16 Kwi 2006    Temat postu:

Bóg Wąż sługa Jeddeita - bóstwo aptekarzy i lekarzy(różnych typów). bóstwo neutralne-dobre
Symbole : wąż owijający się wokół kielicha, wąż owijający się wokół laski.
Domeny : Zdrowie, lekarstwa, trucizny i antidota oraz śmierć i życie również często uważany za Boga sprawiedliwości.

Bóg wąż jest sługą mądrego Boga odchłani który miłował ziemie i ludzi. Dobroczynna znajomość lekarstw i antidotów pomagała ludziom... Niektórzy twierdzą wąż ten czasem karał złych i podstępnych ludzi gryząc ich i wstrzykując im jad by ukarać ich śmiercią za złe uczynki.

Rytuały znane są z tego że służą one zazwyczaj do oczyszczania lub leczenia ludzi. Należy też pamiętać iz zbiera się do tych rytuałów zazwyczaj jedynie zwykłe zioła, lecz w sposób rytualny i często o odpowiedniej porze, fazie księżyca itp. tworząc różne mikstury i eliksiry.

Kapłani ubierają się często na zielono-złoto i lubią bogato zdobione szaty. Zawsze zajmują się sztuką medyczną i posiadają ogromną wiedze o roślinach, grzybach, truciznach, itp. Zazwyczaj są lubiani, lecz są tacy którzy nie darzą ich miłością...

Przykazania ich są takie :
- Pomagaj ludziom i lecz ich by dobrze służyć bogom.
- Zabijaj zdrajców, jeśli jesteś pewien ich zdrady w pełni.
- Jeśli ktoś na twych oczach zrani węża lub co gorsza zabije go bez powodu musisz pomścić tego węża.
- Używaj swej wiedzy jedynie w dobrych celach i nie zdradzaj jej nikomu niegodnemu!
- Słuchaj głosu bogów.

Kapłani Boga węża są odporni na wszelkie trucizny(lecz nie na kwasy nieorganiczne)
Kapłani Boga węża potrafią uleczyć wszelkie rany(bez używania zaklęć leczących) pod warunkiem że postać leczona żyje.(potrafią wyleczyc również rany śmiertelne)
Powrót do góry
Athlandil_Oylam
Gość






PostWysłany: Śro 22:46, 26 Lip 2006    Temat postu:

Kapłani są po to by zbierali datki Wink no i zakładali świątynie... chyba zrobie sobie postać kapłana i będe zbierał od wszystkich napotkanych osób pieniądze na utworzenie kaplicy Boga którego będe wyznawał... A jak ktoś nie będzie chciał dać to go wyklne Wink niezły pomysł co?

Ogólnie to chodzi mi o to że mgowie powinni tworzyć sami bogów i dać graczom do wyboru, a jak ktoś będzie chciał innego Boga to będzie zazwyczaj jego jedynym wyznawcą(chyba że znajdą się tacy co go posłuchają Wink )

No i chce zwrócić uwage na to że kapłani nie powinni się zbytnio różnić od magów bo to przecie prawie to samo, tyle że magowie zbierają sie w gildie i nie są tak poświęceni swoim bogom, natomiast kapłani tworzą zakony i zbierają pieniądze by budować kaplice, klasztory, kościoły i świątynie swym bogom... no i oczywiście nauczają wiernych i nawracają niewiernych...

Poza tym nie ma między nimi wielkiej różnicy...
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum stowarzyszenia ludzi grających w RPG Strona Główna -> Archiwum Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin